Veelgestelde vragen

  1. DE GELE FLAMINGO - Staf Larochelaan 37 - 2960 BRECHT - België 
    BTW : BE0556940841 - Tel: +32 3 435 95 99 - Mail: hello@degeleflamingo.com - Bankrekeningnummer: BE60 3631 3763 6370
  2. Al onze prijzen zijn inclusief 21% btw en exclusief verzendkosten. Elektrische toestellen zijn inclusief Recupel-bijdrage
        
  3. Bestellingen en betalingen
    Voor betaling kan gekozen worden uit volgende mogelijkheden:
    Betalingen via Creditcard, PayPal, iDEAL, Bancontact en overschrijving
    Eventuele onjuistheden in de facturatie dienen door de klant direct aan De Gele Flamingo gemeld te worden, zodat we het bedrag kunnen corrigeren. 
        
  4. Verzending
    Wereldwijde levering.
         
    Verzendingen gebeuren via DPD  met tracking voor alle pakketjes.
         
    Vanaf een bestelling van 45€ zijn er geen verzendkosten naar België en Nederland.
    Indien uw pakket niet wordt opgehaald in het ophaalpunt en terug naar ons gestuurd wordt valt de retourkost van 4 euro ten laste van de klant. 
  5. De Gele Flamingo is verantwoordelijk voor het pakket tot deze bij de klant is geleverd. Nadien kan De Gele Flamingo niet meer verantwoordelijk geacht worden betreffende de beschadiging, diefstal of het verlies van goederen. Wij doen er alles aan om de goederen zo goed en veilig mogelijk te verpakken. De levering zal plaatsvinden binnen de wettelijke termijn van 30 dagen. Moest het binnen die termijn niet lukken, mag de klant de overeenkomst kosteloos ontbinden, tenzij anders afgesproken en of gecommuniceerd.
        
  6. Recht om af te zien van de aankoop van de goederen
    De consument heeft het recht aan de verkoper mee te delen dat hij afziet van zijn aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van een motief binnen de 14 kalenderdagen. Deze termijn zal ingaan op het moment dat de goederen worden ontvangen door de consument.

    De Klant wordt verzocht de artikelen terug te sturen in hun oorspronkelijke staat met alle erbij geleverde accessoires en gebruiksaanwijzingen, en -indien mogelijk- in hun originele verpakking. Indien het teruggestuurde product op een of andere manier in waarde verminderd is, behoudt De Gele Flamingo zich het recht voor om de Klant aansprakelijk te stellen en schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen door de Klant dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

    Alle teruggestuurde artikelen worden aandachtig onderzocht. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het artikel slechts mag inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen. Teruggestuurde artikelen mogen gepast worden, maar mogen niet gebruikt zijn. Wanneer een artikel een waardevermindering is ondergaan door het gebruik van de Klant zal dit ten laste van de Klant in rekening worden gebracht. De koper dient het product binnen de 14 kalenderdagen in originele staat, ongebruikt, onbeschadigd, voorzien van alle originele labels en - indien mogelijk- in hun originele verpakking terug aan de verkoper te bezorgen nadat de klant binnen de 14 dagen zijn of haar retour heeft aangevraagd.

    Bij niet-correcte terugzending conform het voorgaande zal de verkoper niet gehouden zijn tot betaling van enig bedrag en blijft het product eigendom van de koper. Deze kan het dan binnen de 14 dagen terug ophalen bij de verkoper of op uitdrukkelijk verzoek van de koper en op diens kosten terugbezorgd worden aan de koper. Het risico van de terugzending van het product alsook de kost voor het terugzenden worden uitsluitend gedragen door de koper. Indien uw pakket niet wordt opgehaald in het ophaalpunt en terug naar ons gestuurd wordt valt de retourkost van 4 euro ten laste van de klant.
  7. Omruilen

    Toch niet tevreden over je product? Dat is vervelend. Daar gaan we iets aan doen, beloofd. 
    Wat dat precies is, zetten we graag even voor je op een rijtje.
    • 14 dagen de tijd om ons op de hoogte te stellen van een eventuele retouraanvraag. Nadien dient u het pakket binnen de 14 dagen te retourneren naar ons.

    Artikelen aangekocht via de webwinkel van De Gele Flamingo kunnen geruild worden binnen een termijn van 14 dagen, na dag 1 levering en dit op voorwaarde dat het product ongebruikt, onbeschadigd is en voorzien is van alle originele labels. Gedragen, bevuilde, berookte, gewassen, beschadigde of herstelde goederen kunnen niet teruggenomen worden. Voor alle bijkomende info zie artikel 4.
    Na levering heb je 14 dagen de tijd ons op de hoogte te brengen van je retour. Van zodra je ons op de hoogte hebt gesteld, dien je het artikel binnen de 14 dagen terug te sturen.
    De kosten en het risico voor het terugzenden van de producten liggen uitsluitend bij de koper.
    Wij behouden ons het recht tot weigering van ruiling voor, indien wij vermoeden dat het product beschadigd werd door de klant, reeds gebruikt is of als de redenen ongegrond zijn.
    Solden of producten in actie kunnen niet geruild worden.
    Bij de levering van elektrische toestellen, mogen afgedankte gelijkaardige toestellen meegegeven worden door de Klant, indien dit specifiek door de Klant wordt gevraagd. Wij voldoen aan alle verplichtingen die ons worden opgelegd door de bepalingen van de milieuwetgeving en met betrekking tot de verwijdering van afgedankte batterijen en elektrische en elektronische apparatuur. Wij en onze partners zorgen er onder meer voor dat de door ons verkochte batterijen en elektronische apparaten correct worden teruggenomen en verwerkt. In het bijzonder willen wij benadrukken bij onze klanten dat, in overeenstemming met de geldende regelgeving, elektrische en elektronische apparaten en batterijen op het einde van hun levensduur, verouderd of niet meer werken, niet in de vuilnisbak of in de selectieve sorteerbakken van hun gemeente mogen worden gegooid. Dit verbod wordt op de producten zelf aangegeven door het symbool van de doorkruiste vuilnisbak. Het doel van deze regelgeving is in het bijzonder om de verspilling van grondstoffen te beperken en om het milieu en de menselijke gezondheid te beschermen door de verspreiding in de natuur van stoffen in bepaalde apparaten te voorkomen. 2 Je hebt de mogelijkheid om dit afval af te leveren bij een geschikt inzamelpunt of bij één van onze speciaalzaken in België/Nederland.”                                                          
  8. Klachten
    Wij trachten om de aangeboden artikelen zo nauwkeurig mogelijk te beschrijven en te verduidelijken aan de hand van foto's.
    Indien er zich typfouten voordoen ( materiële vergissingen, misslagen), dan berust dit op een menselijke, onvrijwillige fout en kunnen hieraan geen rechten ontleend worden.
    Kleuren op de foto's kunnen ook licht afwijken van de echte kleuren.
    Instellingen en kwaliteit van uw beeldscherm kan hierop een invloed hebben, alsook de lichtinval.
    Ruilingen op basis van kleurafwijkingen kunnen wij dan ook niet aanvaarden.
    Indien u twijfelt aan een bepaald product of verdere info wenst, kan u ons altijd contacteren voor meer info.
    Wij behouden ons ook het recht voor om onze prijzen aan te passen.
    Wij stellen ook alles in het werk om onze producten zo goed mogelijk te controleren op eventuele fouten of gebreken.
    Indien er zich eventuele gebreken zouden voordoen aan de artikelen aangeboden op onze website zijn wij hiervoor niet aansprakelijk.
    Wij vragen u dan zich te richten tot de desbetreffende fabrikant. Gelieve ons dit ook mede te delen zodat wij de producten ook extra kunnen controleren.
    Wij stellen alles in het werk om eventuele klachten te verhinderen, te verhelpen en op te lossen.
    Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor letsels of schade voortkomend uit gebruik van onze producten. Moest je toch nog een klacht hebben, gelieve deze door te mailen naar hello@degeleflamingo.com.
  9. Garantie
    Zoals opgelegd door de wettelijke bepalingen geldt voor onze producten ook een wettelijke garantie.
    Indien een product niet voldoet aan de overeenkomst dient de koper de verkoper hiervan binnen de 2 maanden vanaf vaststelling van het gebrek op de hoogte te stellen.
    De eventuele vergoeding hiervoor kan nooit groter zijn dan het  gefactureerde/betaalde bedrag aan de koper. Gewoonlijke of normale slijtage, onopzettelijke of opzettelijke veranderingen toegebracht door de koper aan het product, het niet kunnen voorleggen van een factuur of geldend betaalbewijs en diverse nalatigheden zijn uitdrukkelijke maar daarom niet limitatieve uitzonderingen op het voorvermelde garantiestelsel.
  10. Sale items, cadeaubonnen en outlet
    Op artikelen die verkocht worden in onze outlet collectie of items die in sale zijn geen kortingscodes of extra acties mogelijk. Ook op cadeaubonnen kan geen korting gebruikt worden. 
  11. Privacy
    De gegevens van onze klanten.
    Deze worden niet aan derden doorgegeven. De Gele Flamingo mag deze gegevens gebruiken voor de promotie van haar producten en diensten. De deelnemer heeft het recht tot inzage van de gegevens die op hem/haar betrekking hebben en kan de rechtzetting of het schrappen ervan vragen door een e-mail te versturen aan.
        
  12. Eigendomsrecht
    Geen enkel gegeven of foto's van onze site mag gekopieerd of gebruikt worden zonder onze uitdrukkelijke toestemming.
  13. Prijswijzigingen
    Wij dienen de adviesprijzen van de leveranciers te hanteren. Wij zijn dus niet verantwoordelijk voor eventuele prijsstijgingen door schommelingen in de markt.
  14. Review policy
    Reviews worden verzameld via de webshop zelf over elk individueel product. De klant krijgt na zijn of haar bestelling een mailtje met de vraag of hij of zij het product wil beoordelen. Klanten kunnen altijd een beoordeling geven bij het specifieke product.

    Wij maken geen onderscheid tussen de reviews. Elke review komt via een externe applicatie online bij het juiste product te staan.
    Reviews worden niet geweigerd.
    Reviews worden automatisch gerangschikt op meest recente review.

    De consument kan ten allen tijden een potentieel valse review melden via hello@degeleflamingo.com. Wij onderzoeken dan of dit effectief om een valse review gaat of het toch correct is verlopen.
Onze voorwaarden in pdf

De verwerking van persoonsgegevens is gebaseerd op ‘Wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens.

Uw persoonlijke identificatiegegevens (naam, voornaam, geslacht en geboortedatum), uw contactgegevens (adres, e-mailadres en telefoonnummer) en uw financiële identificatiegegevens (bankgegevens) worden verwerkt om uw bestelling correct te kunnen verwerken. Deze gegevens worden dus verwerkt ter uitvoering van de overeenkomst. De door u verstrekte gegevens zijn noodzakelijk voor de goede verwerking en verzending van uw bestelling en/of om te voldoen aan uw verzoek en worden opgeslagen in uw account. Voornoemde gegevens worden, in combinatie met uw elektronische identificatiegegevens (IP-adres, locatiegegevens, cookies, browser en taalvoorkeuren), gebruikt voor verschillende andere doeleinden:

  • Het verbeteren van de kwaliteit van de website, zowel technisch als inhoudelijk.
  • Het verbeteren van de dienstverlening.
  • Het verstrekken van informatie via e-mail, zoals updates aan de website, maar ook productaanbevelingen en aanbiedingen die u zouden kunnen interesseren op basis van eerdere bestellingen die u bij ons geplaatst hebt. U ontvangt de nieuwsbrief enkel na u ingeschreven te hebben of via uitdrukkelijke toestemming.
  • Fraudepreventie en -bestrijding.

Hoe lang worden de gegevens bewaard?

  • Nieuwsbrief: je gegevens worden gedurende 180 dagen bewaard. Als u in die tijd geen contact heeft gehad met De Gele Flamingo, worden uw gegevens verwijderd.
  • Facturatiegegevens: : ingevolge de wettelijke verplichtingen rond boekhouding moeten deze stukken 7 of 10 jaar bewaard worden na de laatste factuurdatum.

Rechten van de betrokkene: 

U heeft het recht om op elk moment gratis kennis te nemen van uw persoonsgegevens en van het gebruik dat wij van die persoonsgegevens maken. U heeft het recht om ons te verzoeken uw persoonsgegevens te verbeteren, aan te vullen of te verwijderen. U mag in een aantal gevallen opgesomd in de GDPR ook vragen om de verwerking van uw Persoonsgegevens te beperken. U heeft het recht om zich te verzetten tegen de verwerking van uw persoonsgegevens als u daar ernstige en legitieme redenen voor hebt die onze noodzaak om je gegevens te verwerken overstijgen. U heeft ook steeds het recht om zich te verzetten tegen het gebruik van persoonsgegevens voor doeleinden van direct marketing, zelfs zonder daarvoor een reden te moeten aangeven. U beschikt over het recht om uw Persoonsgegevens in digitale en leesbare vorm op te vragen en/of aan andere verantwoordelijken over te laten dragen aan een andere dienstverlener van uw keuze. Voor zover onze verwerking gebaseerd is op uw voorafgaande toestemming, heeft u het recht om die toestemming in te trekken.

U kan uw rechten uitoefenen per e-mail naar hello@degeleflamingo.com of via het contactformulier op onze website.

U heeft het recht om een klacht in te dienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA) op volgende adressen:

Gegevensbeschermingsautoriteit

Drukpersstraat 35 1000 Brussel

+32 (0)2 274 48 00

+32 (0)2 274 48 35

contact@apd-gba.be.

Dit laat een voorziening voor een burgerlijke rechtbank onverlet.

Indien U schade zou lijden als gevolg van de verwerking van Uw persoonsgegevens, kunt U een vordering tot schadevergoeding instellen.

Magazijn

In ons magazijn verwerken we al jullie bestellingen en kan je niets fysiek aankopen. Je kan wel kiezen om je pakje
hier te komen ophalen. Pakketjes kunnen hier opgehaald worden van ma-vrij
tussen 9h - 17h. Je ontvangt een mailtje wanneer het klaarligt.

Baby store

In onze winkel verwelkomt onze collega Evie jullie heel graag en helpt ze jullie graag verder met vragen & advies. Laat je hier inspireren met de nieuwste collecties en unieke merkjes. Wil je dat mooie dekentje eens in het echt voelen? Dat kan dus hier. Wil je graag iets kopen? Dat kan online en we sturen het dan met veel liefde op, of je kan het
ophalen in ons magazijn. Omdat we graag enkel nieuwe producten verkopen kan je
de demo stuks in de winkel niet meteen meenemen.

Wil je een afspraak om je geboortelijst samen
te overlopen? Die kan je hieronder plannen.

Maak je afspraak

Recall childhome moses manden

Er bestaat een risico dat de mand kantelt in het geval van zijdelingse druk aan de binnenkant van de mand (de baby drukt tegen de zijkant van het wiegje).

Na controle van onze voorraad blijkt dat het conformiteitsprobleem enkel betrekking heeft op de oude referenties van de Moses manden. De nieuwe referenties met vernieuwd en verstevigd handvat zijn niet betrokken.

Recall Selena Fork 6-pack + Ryan cutlery set 9-pack + Erin spoon 6-pack

Bij LIEWOOD geven ze prioriteit aan de veiligheid van al onze producten, vooral die voor onze kleintjes.

Helaas hebben ze een potentieel veiligheidsprobleem geïdentificeerd met onze SELENA Fork 6-pack, RYAN Bestekset 9-pack en ERIN Spoon 6-Pack.

Het biologisch afbreekbare materiaal dat in deze producten wordt gebruikt, blijkt gevoelig te zijn voor breuk, wat verstikkingsgevaar oplevert voor kinderen als het breekt. Daarom starten we een onmiddellijke terugroepactie.

We verzoeken u vriendelijk om uw klanten die deze artikelen hebben gekocht op de hoogte te stellen om ze weg te gooien in overeenstemming met de lokale voorschriften voor het verwijderen van milieuafval of om ze terug te brengen naar uw winkel voor een terugbetaling.

Voor een naadloze oplossing raden we aan om uw resterende voorraad met een foto te melden op ons productclaimportaal in de B2b via TOOLS  CLAIMLINE. Selecteer de probleemtag "Product Recall". Na voltooiing ontvangt u een creditnota met de kosten van het product.

Recall houten rammelaar Lion van Trixie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0251/4339/files/Recall_NL.pdf?v=1683792544

Aan de hand van een cirkeltje op de achterkant van de rammelaar kan je zien of het een oud model is of niet. Geen cirkeltje is een oud model.

Bij De Gele Flamingo maken we jouw leven & dat van je Tribe graag zoveel leuker, makkelijker & mooier. Daarom lezen we graag via een review wat je van onze service voor, tijdens en na je bestelling vond of wat je van je bestelde artikel vindt.

Je vindt de reviews over de verschillende producten terug bij elke product detailpagina. Algemene reviews vind je terug in Google en Trustpilot.

  • Er wordt geen tegenprestatie verstrekt in ruil voor beoordelingen
  • De beoordelingen worden gepubliceerd en bijgehouden voor een periode van vijf jaar.
  • De beoordelingen kunnen niet worden gewijzigd: als een klant zijn beoordeling wil wijzigen kan hij of zij een mailtje sturen naar hello@degeleflamingo.com en wordt dit zo aangepast.
  • Wie kan een review schrijven?
    Iedereen kan een review achterlaten via Trustpilot of Google over onze webshop. Ook iedereen kan een review achterlaten bij de individuele producten, ook als hij of zij dit product niet heeft aangekocht.
  • Wat onderneemt De Gele Flamingo om valse reviews te vermijden? Onze reviews worden verzameld in een geregistreerde tool die automatische checks doet op valse accounts, etc.
  • Reviews worden steeds gepubliceerd zoals ze ontvangen werden, indien de review ongepast, geen juist beeld geeft van de situatie wordt er op de review gereageerd en contact opgenomen met de klant.

Onze customer service behoudt zich het recht om elektronisch contact met je op te nemen om je hulp te bieden bij een mogelijke negatieve ervaring die je hebt kunnen uiten in de reviews.

Als je een opmerking heeft mag je die uiteraard ook direct naar onze customer service sturen. Wij staan open voor feedback en willen je graag verder helpen.

Wij trachten om de aangeboden artikelen zo nauwkeurig mogelijk te beschrijven en te verduidelijken aan de hand van foto's. Indien er zich typfouten voordoen ( materiële vergissingen, misslagen), dan berust dit op een menselijke, onvrijwillige fout en kunnen hieraan geen rechten ontleend worden. Kleuren op de foto's kunnen ook licht afwijken van de echte kleuren. Instellingen en kwaliteit van uw beeldscherm kan hierop een invloed hebben, alsook de lichtinval. Ruilingen op basis van kleurafwijkingen kunnen wij dan ook niet aanvaarden. Indien u twijfelt aan een bepaald product of verdere info wenst, kan u ons altijd contacteren voor meer info.Wij behouden ons ook het recht voor om onze prijzen aan te passen. Wij stellen ook alles in het werk om onze producten zo goed mogelijk te controleren op eventuele fouten of gebreken.
Indien er zich eventuele gebreken zouden voordoen aan de artikelen aangeboden op onze website zijn wij hiervoor niet aansprakelijk. Wij vragen u dan zich te richten tot de desbetreffende fabrikant. Gelieve ons dit ook mede te delen zodat wij de producten ook extra kunnen controleren. Wij stellen alles in het werk om eventuele klachten te verhinderen, te verhelpen en op te lossen.
Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor letsels of schade voortkomend uit gebruik van onze producten. Moest je toch nog een klacht hebben, gelieve deze door te mailen naar hello@degeleflamingo.com.